EL TREBALL INTERETAPA, IMPRESCINDIBLE PER AL DESENVOLUPAMENT

2021/08/04

Ser un centre amb un projecte educatiu que abraça les etapes d'Infantil, Primària i Secundària ens permet desenvolupar alguns dels nostres projectes posant en contacte alumnes de les diferents etapes, és a dir, ens permet desenvolupar el treball interetapa. Una forma de fer o treballar que uneix alumnes de diferents edats, amb l'enriquiment personal que això comporta. D'aquesta manera s'estableixen vincles emocionals imprescindibles per al creixement maduratiu.

Actualment, amb el canvi metodològic que estem vivint, desenvolupar projectes transversals en els quals participen alumnes de diferents edats, poden ser molt positius per a l'alumnat, independentment del nivell escolar. Projectes, àmbits o sortides curriculars formen part d’aquestes propostes que s’engloben dins un marc comú al llarg del curs. Tot i que amb la pandèmia el treball interetapa s'ha restringit per tal de mantenir els grups bombolla, sabem que aplicar activitats que afavoreixen la relació entre alumnes de diferents edats afavoreix, sense cap mena de dubte, el desenvolupament acadèmic.

L'Escola Mare de Déu del Roser, com a escola que aposta pel treball interetapa i el treball cooperatiu, assumeix que valors cooperatius com l’ajuda mútua, la corresponsabilitat, la igualtat, l’equitat i la solidaritat com a principis bàsics dels projectes en els quals hi participen diferents nivells són essencials. Essencials per configurar el nostre caràcter propi i els trets d'identitat que ens caracteritzen. El nostre projecte educatiu, per tant, es construeix sobre la base del treball cooperatiu i en xarxa entre tots els agents educatius. Respectant l’autonomia individual, en contraposició als sistemes que afavoreixen l’individualisme i la competitivitat. Principis que formen part de la nostra essència i que són els que ens ajuden a desenvolupar projectes com els següents:

Padrins lectors: Aquest projecte se centra en afavorir el gust per la lectura i ens permet formar bons lectors que gaudeixin i aprenguin llegint. L'alumne/a exerceix el rol d'aprenent i més tard d'ensenyant compartint amb els companys/es estones de lectura per motivar l'aprenentatge mutu i potenciar la cooperació entre els diferents cicles.

Setmana de la Ciència: Des de l’escola, apropem la ciència als nostres alumnes de manera pràctica, lúdica i divertida amb el treball cooperatiu interetapa. Durant tota la setmana es realitzen diferents reptes, experiments, activitats i sortides relacionades amb el món científic. Aquest projecte ja fa uns anys que el venim desenvolupant i tots els nostres alumnes, amb molta il·lusió, esperen el moment de mostrar i compartir les seves produccions i experiments científics, a la resta de companys/es, als més petits de la casa i a les famílies.

El treball interetapa, com heu pogut apreciar, uneix sota valors com el de cooperació i interdisciplinarietat als nostres alumnes. La coordinació entre els professors de les diferents etapes és fonamental per obtenir l’èxit dels projectes que desenvolupem. Vols conèixer més detalls de com desenvolupem el treball interetapa a l'escola? Contacta amb nosaltres i demana una visita a l'escola!