SORTIDA DE 1rs D'ESO AL PARC ARQUEOLÒGIC DE GAVÀ

2015/10/06

La primera sortida del curs l'hem realitzada la vigília de la Mare de Déu del Roser, i professors i alumnes hem pogut gaudir d'una bona convivència, primer visitant el Parc Arqueològic de Gavà i després, dinant i, com no, gaudint del merescut temps d'oci tot jugant ( especialment els nois) o anar passejant i parlant en grupets ( les noies). Tot seguit us descrivim amb més detall les activitats realitzades al Museu de Gavà:

Taller per fer un penjoll de talc: En aquest taller han polit la pedra, donant-li forma amb un polidor i li han fet un forat per tal de poder- lo perforar. Així han pogut elaborar unes precioses joies prehistòriques i lluir-les com els nostres avantpassats. Han pogut comprovar que no era tan fàcil com semblava, però que l'esforç sempre mereix la seva recompensa!.

Visita pel recinte museístic: Ha estat molt interessant. Ha començat per un breu documental sobre l'origen de les troballes arqueològiques. Més tard la monitora ha fet una explicació de les diverses exposicions, i tot seguit ha conduït a un altre audiovisual sobre la vegetació i la fauna de la zona. Estava complementat amb hol·lografies. Tot plegat molt interessant i per a reflexionar. 'L'ésser humà passà de ser espectador a actor de la natura'. És una de les frases amb què ens hauríem de quedar de l'home prehistòric, un llegat que no té preu. Tal com es deia al principi, podem concloure dient que ha estat una jornada molt positiva, on s'ha demostrat que la part cultural i d'esbarjo combinen perfectament i hi tenen cabuda a l'escola i faciliten un bon clima d'ensenyament, aprenentatge i convivència.