REPTE SOLIDARI ORIGAMI! AJUDEM A L'ASSOCIACIÓ NENS AMB CÀNCER

2016/12/07

Enguany l’escola, de cara a Nadal, s’ha sumat a la campanya solidària en pro de l’Associació Nens amb Càncer (AFANOC) per a recaptar diners per a la investigació de la malaltia. Aquesta campanya l’organitza la Fundació Mútua General de Catalunya .

Per aquest motiu, durant aquesta setmana, els alumnes més grans de l'escola, estem fent Origamis. El repte és fer 1000 origamis que es convertiran en 1000€ que la Fundació Mútua General de Catalunya donarà directament a l’Associació Nens amb Càncer (AFANOC).

A continuació us expliquem quin va ser l’òrigen d’aquesta campanya i us deixem un enllaç per si us atreviu a fer-ne!

ORIGAMI: UNA CAMPANYA SOLIDÀRIA EN 4 PASSES

Sadako Sasaki (1943-1955) era una nena japonesa que desitjava curar-se de la seva malaltia, provocada per la radiació de la bomba atòmica d'Hiroshima. Seguint el consell de la seva amiga Shizuko, i mentre era a l'hospital, Sadako va decidir de fer 1000 grues de paper, creient que quan les acabés estaria curada. El seu desig, però, no era només curar-se, sinó que tot el món visqués en pau i no hi hagués més guerres. Malauradament, Sadako no va poder superar la malaltia ni va poder completar les 1000 grues que s'havia proposat (en va fer 644). Però la seva amiga Shizuko, juntament amb molts altres amics, van fer les que faltaven fins arribar a les 1000.

Tradicionalment, regalar grues de paper s’ha associat amb el fet de voler desitjar salut, benestar, felicitat i prosperitat. Se’n regalen, entre d’altres moments, quan neix un nadó, quan una parella es casa, quan algú està malalt… o bé es poden regalar a algú que estimes o que és important per a tu.

En els vídeos que teniu en aquests links, pots seguir tots els passos fàcilment per aconseguir la teva grua: