SABEU QUIN ÉS L'ORIGEN DELS COLORS? SORTIDA CIENTÍFICA DELS ALUMNES DE TERCER D'ESO

2016/11/09

Doncs els alumnes de 3r d'ESO hem tingut l'oportunitat de visitar l'Escola Superior d'Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa de la UPC (Universitat Politècnica de Catalunya) i fer una experimentació amb els colors...

En primer lloc, una professora d'aquesta escola universitària ens va donar la benvinguda i ens va explicar tots els graus que es realitzen en aquesta universitat Enginyeria Aeroespacial, Enginyeria Industrial, Disseny i Tecnologia Multimèdia i ens va ensenyar les seves instal·lacions.

A continuació, vam fer l'activitat de la química dels colors al laboratori de la Universitat, que consistia en saber l'origen dels colors i com van anar millorar amb el temps. Després de la teoria, va arribar la pràctica, i tots vam participar en els experiments que el professor va proposà com per exemple: quatre nois van bufar en unes ampolles que hi havia aigua verda i es va transformar en aigua lila; o el professor posava en diferents copes la mateixa aigua (deia que era màgica perquè venia de la font de Sant Martí...) i a cada copa sortia un color diferent...entre totes les copes va sorgir l'Arc de Sant Martí. Ell deia al principi que tot era màgia però finalment va desvetllar el misteri i va explicar que havia afegit un àcid que feia canviar els colors.

De tornada a casa, vam patir un ensurt amb els Ferrocarrils Catalans, el fort vent que bufava va fer caure obstacles a les vies i no podíem avançar. Ens van fer baixar del tren i esperar a retirar les branques i demés... Finalment, vam arribar a Plaça Catalunya a les 15:00 pm... això sí, amb una història graciosa que explicar a casa.