QUÈ ÉS I COM TREBALLEM L'ESTIMULACIÓ PRIMERENCA A L'AULA

2022/12/09

Avui dia, sabem que els/les nostres fills i filles neixen amb un gran potencial i que està a les nostres mans aprofitar l'oportunitat de que aquest es desenvolupi al màxim, de la manera més adequada i divertida. L'estimulació primerenca és el conjunt de mitjans, tècniques i activitats que s'apliquen als nens des del seu naixement fins als 6 anys, amb l'objectiu de desenvolupar al màxim les seves capacitats cognitives, físiques, emocionals i socials. A l'Escola Mare de Déu del Roser ho tenim molt present fent un seguiment individual de l'alumnat.

L'etapa infantil és clau per a l'adquisició de les bases de l'aprenentatge dels nostres alumnes. Des de l'escola considerem fonamental adaptar-nos al procés maduratiu de l'alumne/a.

Treballar el desenvolupament físic, intel·lectual i social de cada nen i nena és essencial per a que puguin adquirir una bona base que els ajudarà en els futurs aprenentatges. La clau està en l'estimulació de l'infant en totes les seves dimensions: augmentar l'activitat del sistema nerviós mitjançant diferents tipologies d'activitats.

Mitjançant l'estimulació primerenca, activem les xarxes neuronals per a uns futurs bons aprenentatges. El nostre objectiu és afavorir les capacitats, habilitats i aprenentatges de cada nen i nena a través de l'estimulació motriu, desenvolupant la lateralitat, la coordinació i les xarxes neuronals.

Vols saber com treballem l'estimulació primerenca a l'Escola Mare de Déu del Roser? L'equip de professionals de l'escola Mare de Déu del Roser, vetlla pel bon desenvolupament motriu i cognitiu dels més petits, oferint unes condicions que faciliten la seva socialització, compartint amb els i les companyes estones de joc, de comunicació i converses, el joc simbòlic, els racons d'estimulació i l'experiència per fer nous descobriments, potenciant l'autonomia personal, educant els sentits i la seva expressió corporal, plàstica, musical... tot desvetllant la seva sensibilitat.

Per a nosaltres són molt importants els ambients de treball, ja que són espais per aprendre i conviure. A l'escola proposem diferents espais d'aprenentatge, tenint en compte les intel·ligències múltiples, on els nens i nenes tinguin l'oportunitat d'aprendre i experimentar, estimulant la seva curiositat i autonomia. Potenciem les bases d'aquest procés tan important en la nostra vida, posant èmfasi en allò que els nens i nenes poden fer, a partir de la psicomotricitat, el llenguatge i l'expressió artística i corporal.

Vols més informació sobre com treballem l'estimulació primerenca a l'aula? Visita'ns o contacta amb nosaltres per descobrir tot el que la nostra escola et pot oferir!