PLANTA POTABILITZADORA DE SANT JOAN DESPÍ - SORTIDA CIENTÍFICA DELS ALUMNES DE 1r D'ESO

2016/11/08

D'entre les activitats de la Setmana de la Ciència, els alumnes de 1r d'ESO vam anar a visitar i fer diferents tallers a la Planta Potabilitzadora de Sant Joan Despí.

Allà vam aprendre diferents processos que és fan per potabilitzar l'aigua i fer-la més saludable. L'aigua prové dels següents llocs: el Riu Besòs, el Mar Mediterrani, el Riu Llobregat, el Riu Ter i dels aqüífers.

Ens vam dividir en dos grups. Cadascun feia una activitat diferent i després rotàvem d'activitat.

En la visita a la fàbrica, ens explicaven els diferents processos de la potabilització de l'aigua.

En l'altra activitat, vam fer dos tallers: en el primer, la nostra monitora ens donava consciència i consells sobre la utilitat de l'aigua i el seu consum diari, i en el segon tastàvem tres tipus diferents d'aigua: la salada, la de l'aixeta i la que no era salada, i després ho comprovàvem amb un aparell especialitzat en la salinitat de l'aigua.

Tots aquests processos ens han semblat impressionants, perquè hi havia màquines que transportaven aigua a 2000 l. per segon. També ens han explicat com transporten l'aigua per tota Barcelona, i quant de temps tarden.