MARATÓ DE TV3: LA INVESTIGACIÓ DONA VIDA! 2018 - LLUITA CONTRA EL CÀNCER

2018/11/16

Avui ha vingut a l'escola la Clara Roig, col·laboradora de la Marató de TV3, a fer-nos una xerrada sobre la lluita Contra el Càncer. Serà la tercera marató dedicada a la lluita contra aquesta malaltia, que televisivament tindrà lloc el 16 de desembre.

L'activitat ha començat amb un vídeo que combina el testimoni de persones que pateixen la malaltia amb l'explicació de l'oncòloga i investigadora Joana Vidal. També hi participen les "instagramers" i "youtubers" Paula Gonu, Juliana W. i Maribel Granados, i Blaumut, que ha regalat a La Marató la cançó "Partícules", inspirada en els testimonis que presenta el vídeo.

A continuació, la Clara ha prosseguit amb una explicació més detallada i sensibilitzadora respecte a aquesta malaltia, i hem après què és el càncer, quins tumors són els més freqüents, com prevenir aquesta malaltia i com n'és d'important la recerca per diagnosticar-los més precoçment i comptar amb tractaments més eficients que aconsegueixin més percentatge de curació i de cronificació.

A més, amb el grup de 4t d'ESO hem tingut la sort de comptar amb la participació de la "youtuber”  Maribel Granados, que ens ha explicat en primera persona la seva experiència i ens ha deixat el seu contacte d'instagram @mepidolavida fet que ens ha permès comunicar-li totes les reflexions i emocions que els seu testimoni ha originat en nosaltres.

Gràcies, Maribel  Granados i Clara Roig per apropar aquesta realitat als nostres alumnes.

Us deixem l'enllaç a l'anunci d'enguany.