DIA DE SANT JORDI

2014/04/23

Jocs Florals a Primària

L'hora del conta-conte a l'escola

Avui el cel es vesteix de colors de primavera. El roig de les roses il.luminen la nostra ciutat i les lletres dels llibres l'engalanen. Aquesta és la nostra festa i aquest el nostre dia: 23 d'abril diada de Sant Jordi, dia de la cultura, de les lletres i de l'amor.

Un any més la nostra Escola s'ha vestit de festa per celebrar la Diada de Sant Jordi. Al llarg del dia, des dels més petits fins els més grans, tots els alumnes han realitzat activitats culturals: paradetes on s'han compartit i intercanviat llibres, contacontes per als més menuts, i, com sempre, l'entrega de premis del Concurs Literari de les etapes de Primària i Secundària, on tots els alumnes han demostrat que la bona escriptura no és només patrimoni dels escriptors consagrats: la voluntat, la imaginació i l'esforç hi tenen molt a dir.

També els alumnes de la nostra escola han pogut copsar l'ambient festiu que viu Barcelona, tot passejant per la Rambla de Catalunya i contemplant els colors dels llibres i les olors de les roses que tempten el vianant indecís i li encomanen la màgia del dia, on la festa de la cultura es viu al carrer; lletres i flors com a únic referent.

Avui és un bon moment per retre homenatge a un gran escriptor que recentment ens ha deixat: Gabriel garcia Márquez, també periodista, guionista i editor. Va obtenir el premi nobel de literatura. Moltes obres l'avalen. Per esmentar-ne alguna recordem ' El Amor en Tiempos de Cólera', ' Crónica de una muerte anunciada' entre molts dels seus llibres que el van portar a la fama.

' Así suspiró el coronel, la vida es la mejor cosa que se ha inventado'. Benvinguts doncs a la vida de l'escola en aquest dia de Sant Jordi, que podreu veure en el projecte reporters'.