UN DIA A L'EDAT DE PEDRA

2012/02/07

Els/les alumnes de 5è ens hem traslladat per un dia a l'època de la Prehistòria. Ens hem endisat en la cova de la Font Major de l'Espluga de Francolí i allà hem constatat les dures condicions que van patir els nostres avantpassats.

Hem vist algunes de les rudimentàries eines que havien creat, hem estat testimonis d'alguns rites i creences i ens hem sentit propers a la realitat d'aquells nens i nenes que jugaven amb els recursos que tenien al seu abast. Quina vida tan diferent a la nostra!

El més divertit de tot ha estat construir en equip una cabana com la de les tribus nòmades, aprofitant una balma i amb l'ajut de pals, pells de cavalls i branques amb fulles. També ens hem convertit en artistes rupestres realitzant un dibuix a sobre d'una llosa de pedra i amb una pintura feta de clara d'ou i òxid de ferro.

Què divertida i interessant ha estat aquesta sortida! I quin fred havien de passar els nostres 'rebesavis'! Nosaltres estem molt agraïts a tot el que van anar descobrint i inventant ja que això ens ha permès tenir una vida molt més còmoda en l'actualitat.