CONFLICTE A SÍRIA I REFUGIATS: L'ONG GLOBAL HUMANITÀRIA ENS VISITA

2016/12/12

Els grups de 2n d'ESO hem tingut l'oportunitat, després de treballar l'Islam i part del conflicte bèl·lic de Síria, d'escoltar els testimonis de la gent que hi viu i de la gent que els vol ajudar. L'Andrés i en Javier, de l'ONG GLOBAL HUMANITARIA, ens han explicat com la vida d'homes, dones i nens es va trencar el 15 de març del 2011. Com seria la nostra vida després de 6 anys de guerra? Viuríem tan plàcidament com ara? Serien amb nosaltres totes aquelles persones que estimem? Podríem superar i reparar els dies perduts? 'Deixeu que sigui un nen', diu en àrab l'eslògan que la seva nina solidària volta per les ciutats desbastades d'un país perdut. Es per això, que l'ONG GLOBAL HUMANITARIA posa en marxa un programa d'artteràpia amb nens que han viscut en guerra. Les seves pintures 'little hopes' s'exposen de ciutat en ciutat per ser venudes. Amb els diners protegeixen i apadrinen a molts nens més. Sigui com sigui, al final d'aquest camí ens portarà a un altre lloc. Un lloc que no és el nostre, però que podria ser-ho. Ser solidari, és el que cal! Si més no, siguem conscients...

Per aquest motiu hem conegut i hem pogut parlar, gràcies a l'ajuda d'un traductor i via Skype amb en WissanUn adolescent de 15 anys que va perdre una cama en Dáraa. Actualment viu a Jordània, en un centre mèdic especialitzat en ortopròtesis i fisioteràpia per a nens ferits. Va ser el primer nen siri que va arribar a Espanya gràcies a GLOBAL HUMANITARIA que va poder gestionar-ho tot per poder operar-lo per salvar l'altra cama. Els nostres nois s'han quedat muts! Sort que en Wissan ha sabut trencar el gel i ens ha fet somriure quan ens ha dit que era del Madrid i no pas del Barça. Gràcies Wissan per no davallar i ensenyar-nos a no perdre l'esperança.