COMPETÈNCIES EMOCIONALS I HABILITATS SOCIALS A LA JORNADA ZERO DEL PRIMER CICLE DE L'ESO

2018/09/13

Els alumnes del primer cicle de secundària han iniciat el curs amb una jornada d'entrenament de la gestió emocional, a través d'un seguit de dinàmiques que treballen les competències emocionals i habilitats socials. Aquest, es podria dir, és un dels objectius, però no l'únic, però hem començat per aquest.

La gestió de la por, la ràbia, millorar l'autoestima, l'empatia, la capacitat de comunicació, l'assertivitat, controlar l'ansietat i la pressió pròpia i del grup, són algunes de les habilitats que, tot jugant, han posat en pràctica els nois i noies.

Les dues classes de primer han treballat la cohesió de grup, a partir de diverses dinàmiques, focalitzant en la confiança i en el compromís. Cal dir que els monitors s'han mostrat molt satisfets. Els alumnes de segon han basat les seves activitats en l'autonomia, també amb la felicitació dels professionals que dirigien els exercicis. Les quatre classes han mostrat en tot moment un esperit col·laborador i d'equip que reflecteix l'ambient que es viu també a l'escola. En acabar les activitats, sempre hi ha hagut una reflexió amb els monitors per extreure'n conclusions. Una d'elles, per exemple, és que no hi havia l'estratègia correcta i l'equivocada, sinó diverses maneres de sortir-se'n d'una situació de conflicte grupal.

Cal dir que el clima ens ha acompanyat: un esplèndid sol ens ha ajudat a poder realitzar les activitats i poder dinar i jugar la mar de bé!

No podem negar la gran importància que les emocions tenen en la vida de les persones. I més, som conscients quina edat tenen els nostres alumnes? Una edat molt " tendra", on la muntanya russa d'aquestes emocions està en constant funcionament les vint-i-quatre hores del dia. Laborables i festius, com es diu. Des de l'Escola ho sabem. Per això aquest acompanyament en el camí pedregós de l'adolescència és més planer i agradable si els coneixem una mica millor i els hi fem la pujada una mica menys feixuga...