FEM CINC CÈNTIMS DE TOT EL QUE ES VA DIR? - XERRADA COMUNICAR RESPECTE AL NOSTR@ FILL@

2014/06/05

El passat 27 de maig, vam tenir el plaer de gaudir de la ponència de Jordi Panisello sobre com comunicar-nos amb els nostres fills. Fem cinc cèntims de tot el que es va dir?

“Comuniquem fins i tot quan dormim? Està clar que sí. Qui no vol dormir com un nen? Sigui com sigui, sempre estem comunicant i educant. Comunicació on intervenen elements com: el to de veu (amb un 40%), els gestos (amb un 40%) i finalment el llenguatge verbal (amb un 10%). Llavors, no serà que potser les paraules no ho són tot? No serà que tot plegat l’educació és una qüestió de qualitat i no pas de quantitat?

Tot i així, hi ha paraules importants que hem de saber gestionar. Paraules que no haurien de ser-hi quan ens dirigim als nostres fills i alumnes. I quines són aquestes paraules prohibides? Doncs mots com: “millor que…” que esclavitza i exclou; “pitjor que…” que etiqueta i molt; “sempre” que empobreix i encadena; “mai” que  elimina i enderroca i; “però” que confon i  emfatitza els nostres errors. És per això que en Jordi Panisello ens explica com és d’important tenir un pensament molt més acollidor, alternatiu i vital. Hem de confiar i  acompanyar. I si la preocupació ens bloqueja hem d’agafar distància per saber per què els nostres fills i alumnes no fan el que volem que facin.  Definint les nostres prioritats? Creiem  en ells i en nosaltres mateixos? I finalment,  ens n’ocupem? No tinguem por de l’error i el fracàs perquè el més important és saber què fer amb el que passa. I per últim, el problema no és equivocar-se sinó equivocar-se de problema. No hem d’oblidar en tot aquest procés que els quatre elements per a la socialització dels nostres fills són: la família, l’escola, els iguals (amics) i els mitjans de comunicació ben gestionats (invertir hores per a que en facin un bon ús). Elements en acord. Elements que ens ajudaran a fer camí.

I per acabar, un llibre recomanat: Receptes per educar de Carololy MeeKs.

Si voleu més informació en el bloc de FEAC de l’Escola Mare de Déu del Roser, en trobareu molt més: http://instantsfeac.blogspot.com.es