ELS ALUMNES DE 2N D'ESO VISITEN LA FUNDACIÓ TÀPIES

2014/04/22

Els alumnes de 2n d'ESO han visitat avui la Fundació Tàpies. Han realitzat un recorregut per les seves obres mes emblemàtiques, aprofundint en la textura i el simbolisme present en cadascuna d'elles. Ha sigut una experiència per pensar i reflexionar sobre l'art i el seu significat, i com el propi autor deia: “La pintura pot ser-ho tot. Pot ser una claror solar enmig d’una finestra. Pot ser un núvol de tempesta. Pot ser una petjada d’home per la vida, o un cop de peu –per què no?– que digui “prou”. Pot ser un aire dolç de matinada, ple d’esperances, o un baf agre sortit d’una presó. Pot ser les taques de sang d’una ferida, o el cant en ple cel blau, o groc, de tot un poble. Pot ser el que som, l’avui, l’ara i el sempre.”
Antoni Tàpies; fragment del conte El joc de saber mirar; Cavall Fort (Barcelona), núm. 82 (gener de 1967).