4T A MONTSERRAT

2014/04/07

El dia 4 d’abril, els alumnes de 4t vam tenir la Jornada Presencial del projecte en què participem tot aquest curs a Informàtica: “Montserrat, un munt d’aventures”. Després de la visita a la nostra escola de l’escolà Jaume, ara ens tocava anar-lo a veure a ell! Vam matinar per sortir ben puntuals a les 8 h. i en arribar a Monistrol, vam agafar el cremallera fins al monestir. El Jaume ens va rebre amb dos ajudants més petits: en Ricard i en Guim.

Només arribar, vam ser els primers a actuar a l’Espai Gresca, amb el nostre ball de Txarango, que va quedar perfecte amb l’ajuda d’en Pere. Després vam esmorzar a la plaça, vam fer un Memory de la flora de la muntanya i vam entrar a visitar l’escolania: les aules, les habitacions, la sala de joc i de lectura, el lloc per assajar, l’auditori i el poliesportiu. Tot seguit vam anar al museu a veure la part d’Egipte, amb una mòmia autèntica. I després de dinar al solet, vam pujar al cambril de la Mare de Déu per fer la nostra ofrena d’un ciri decorat amb el nom de tots nosaltres i una pregària, a la capella de Gaudí. Per la tarda hi va haver l’acte final, amb les 17 escoles d’arreu de Catalunya convocades i gairebé 1000 nens i nenes esperant escoltar cantar els escolans. Va ser preciós gaudir d’un concert  a l’aire lliure, amb les seves veus angelicals!!

I per acabar, el Jaume ens va regalar un plat de terrissa fet per ell, ens vam acomiadar i vam tornar a Barcelona, amb l’alegria d’haver passat un dia inoblidable.