QUÈ PASSA A BARCELONA QUAN PLOU EN GRANS QUANTITATS?

2016/01/29

Els alumnes de 4t d’ESO-Tecnològic tenen la resposta. Ho han après tot endinsant-se en un dels dipòsits de regulació d’aigües pluvials de la ciutat molt proper a l’escola, soterrat al Parc de Joan Miró.

Els dipòsits de regulació d'aigües pluvials, juntament amb una gestió avançada del sistema de drenatge i sanejament urbà, tenen com a objectiu minimitzar les inundacions a la ciutat i els desbordaments del clavegueram als medis receptors.
A més, fan un gran paper ambiental, ja que retenen l’aigua de pluja, que està fortament contaminada a causa de l’escorriment per la ciutat, i per tant eviten que s’aboqui directament a platges, rius i port. Aquesta aigua retinguda es deixa anar a poc a poc, de manera que pot ser tractada a la depuradora. D’altra banda, el fet mateix de retenir l’aigua ja fa que en disminueixi el grau de contaminació, a causa de la sedimentació.