A 4t DESCOBRIM LA HISTÒRIA DEL PAPER I APRENEM A FER-NE!

2019/03/19

El dia 19 de març vam anar a Capellades, a la comarca de l’Anoia, per veure l’antic Molí Paperer del segle XVIII.  Vam poder seguir tot el procés d’elaboració del paper a partir de fibres naturals, com el cotó o el lli. Era una feinada enorme!! Hi treballaven famílies senceres, d’avis a nens, tots els dies de l’any, en un ambient humit, molta pudor i soroll. Les màquines funcionaven amb energia hidràulica: l’aigua feia moure la roda del molí i això posava en marxa els martells. A Capellades antigament hi havia 16 molins paperers, els fulls eren de molta qualitat i es venien a Espanya i Amèrica del Sud.

Després vam fer un taller on nosaltres mateixos vam poder elaborar tres fulls de paper, de colors diferents: va ser molt divertit!

En acabar, vam dinar al bosc i vam jugar i córrer. I de tornada a l’escola, vam estendre els nostres fulls amb filigranes diferents a sobre la taula per assecar-los. L’endemà ja estaven a punt, han quedat molt bonics!